Friday, February 19, 2016

Why Public Transport?

dalam diam tak diam dh 6 tahun bekerja... tapi rsa mcm baru sbb dok kt tmpat baru kot.. kalu still di m3 pasti aku dh jadi senior dan master buat mcm2. itu la gaya nya bole dh tukar bidang dan company ni... kat sini sume bnda rsa serba tak kena sbb kita budak baru... huhu. hmmm sepanjang 6 thn ni jugak la aku gi kerja dgn public transport, msa single dlu naik lrt dari st.universiti - st.asia jaya. then naik bas rapid or naik van company... masih boleh bertahan lagi smpai now, aku start naik komuter...tapi setiap pagi sure naik moto ngn hubby... nervous jgn ckp... setiap pagi, aku rsa mcm satu perjuangan yg hebat utk menentang arus di jalan raya tu... tawakal dn yerus berdoa kami selamat sentiasa. kecut perut beb perasaan naik motor ni hanya tuhan saja yg tahu...hati sentiasa gelisah dan gusar. Nak buat mcam mane, dh itu keadaan yang perlu aku tempuhi... just berdoa pada allah je... insyallah setiap hari dipermudahkan urusan kami.
Macam aku ckp tadi... why aku pilih public transport? penat jgn nk ckp la...penat sbb kena bnyk berjalan tapi elok jugak utk exercise kan... hihi. Then dlm msa yg sama bila aku naik komuter/lrt ni.. aku dpt tgk pelbagai jenis manusia yang ade kat muka bumi allah ni...dari situ sedikit sebanyak aku belajar mensyukuri apa yg aku ada, apa yg Allah kurniakan buat aku dan family.... besar sungguh rahmat allah buat kami, cuma kekadang aku alpa... seperti kata Dr.M, melayu mudah lupa. walau di mana pun kite berada jgn pula asal usul kita dan penghujung hidup kita..
Last but no least, semoga aku mampu bertahan dgn lumrah dan keadaan hidup mcm ni. Hope aku kuat utk tempuh semua ni bagi memberi yg terbaik buat anak2 dan suami ku yg tercinta. L.O.L

No comments :

Post a Comment