Friday, February 26, 2016

KGT & Appraisal

Today, aku ade meeting seksyen.. topik hangat sbb now musim bonus, KGT & appraisal.... hmmm minutes meeting bukan bnyk sgt, patut nya meeting abis awal. Tapi disebabkan dh bukak cerita pasal bonus sume, trus smpai pkul 6 jugak abis meeting. Bila dgr cerita pasal bonus & KGT kt sini memang mcm fuyoo... tpi disebaliknya agak menggerunkan bagi org baru belajar mcm aku ni. Rupa2nya di mana kedudukan kita ni bergantung dgn kebaikan dan persetujuan dari all managers dlm jabatan aku ni.. hmmm takot juga bile dgr cerita dari bos aku. Ye la sume perlu persetujuan dari head manager dri setiap jabatan. Bermaksud, kalau head manager lagi xkenal n xsuka kau, so kau akan duduk kat portion yang bawah la....fuhhh dahsyat kan permainan dunia ni. Mcm kena jadi pembodek utk bos2 lain... hmm mybe tu bukan cara aku, biar la aku dgn cara aku.Sebab satu je aku berpegang pda allah, rezeki aku dari Allah, bukan bos2 tersebut. yang penting aku buat keje dgn ikhlas dan komitted. Selebihnya terpulang pada Allah. Setiap yg ditentukan adalah yg terbaik dari Allah. Apepun tetap kena bersyukur dgn setiap yg aku dpn. Yela klu nk compare dgn company lama pun belum tentu semua tu aku dpt kn.. ni pun dh cukup terbaik. Yg penting jgn lupa diri dgn segala ape yg telah Allah berikan. Please always remember that !! apa2 pun Alhamdulillah aku masih ada kerja yg bagus dan rezeki bulanan buat anak2 dan keluarga aku. Syukur!

No comments :

Post a Comment